reklama

Malo to byť naopak...

Ľudia sú rôzni, aj okruhy našich známych. Každý sa pohybuje v tom vlastnom okruhu, má známych takých aj onakých. Vysoký, nízky, bohatý i chudobný. Niektorý učia nás, od iných sa učíme my...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

 Často chodievam z práce za známym do obrátenej pyramídy. Mám už zaužívanú cestičku, spod vlakovej stanice, popri električkových koľajách dolu k Rádiu. Je to akurát na jednu cigaretku. Už je to dávnejšie, keď som si pred pyramídou, pri ceste, všimol vysmiateho kučeravého chlapíka. Vedľa neho, o reklamný pútač, opretá diplomatka, v rukách nejaké časopisy.

 Časom som zistil, že tie časopisy sú Nota Bene. Aha, tak ten pán bude asi bezdomovec. Jedného dňa som k nemu zašiel, len tak, neisto, pozdravil som, kúpil si časopis, povedal dovidenia, on mi zaželal pekný deň. A deň bol naozaj akýsi krajší...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Postupne sa k zaužívanej trase pridala aj odbočka k neznámemu bezdomovcovi. Vlastne teraz už k Gregorovi. Viem že sa volá Gregor, nič viac, len Gregor. Prehodíme vždy pár slov, už sa trošku poznáme. Poznám jeho osud, ako sa to celé začalo, prečo je teraz tam, kde je. Neviem ako to Gregor robí, asi má oči všade, ale už z diaľky mi stále máva, zdraví ma. Nemôžem ho obísť, a vlastne ani nechcem.

 Gregor je už tak trošku znalec ľudí, dopredu vie, kto si od neho kúpi časopis, kto nie. Vedľa je ministerstvo, nedalo mi, kývol som hlavou hlavou smerom tam, a pýtam sa: „Kúpia občas aj oni?“ „Nieeeee, vraj nemajú nikdy pri sebe hotovosť, len kreditky.“ Hm, no čo, moderná doba, pomyslím si. Alebo...? Ale – vraj mu raz šéf financov do ruky päťstovku strčil. Ani časopis nechcel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Gregor vie, kedy je pred výplatou, vtedy toho predá menej, vlastne už predvídavo aj menej ponúka, oslovuje. Vie že vtedy ľudia majú menej peňazí. Občas ani ja nemám pri sebe koruny, alebo naopak, mám len „celé“. Vtedy mi časopis strká do rúk, „Veď však mi zaplatíš nabudúce.“

 Ale minule ma dostal. Po jednom uponáhľanom dni v práci, som opäť išiel za kamarátom do Rádia. Gregora som stretol už cestou. Prehodili sme pár slov, aký sme mali dnes deň a tak... Časopisy mal predané, zarobil si pár koruniek. Tak si vraj ide na stanicu kúpiť nejakú lacnú polievku a pečivo. Mal som nabitý deň, hovorím mu: „Vidíš, ja som tiež dnes nestihol obed v práci.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Gregor nato:„Veď poď so mnou, kúpim polievku aj tebe.“

 Hm, možno to malo byť naopak...

Ján Hricko

Ján Hricko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný chalan a rád kŕmim medvedíkov čistotných. :-) Mám rád ľudí. Ľudí... janno Zoznam autorových rubrík:  Ľudia, spoločnosťMédiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu